Picture of Наталля Ільініч
Абмеркаванне праблем укаранення АА ў школе
by Наталля Ільініч - Tuesday, 19 March 2013, 07:57 PM
 

16 сакавіка 2013 г. адбылася чаканая агульная сустрэча ўсіх удзельнікаў ДН – студэнтаў, ментараў, арганізатараў. У госці да нас завіталі трэнеры-калегі з Польшчы – гісторык Ёана Соцька з Варшавы і матэматык Ганна Монка з Беластоку. Цяжкім выпрабаваннем для ўсіх стаў моцны снегапад, што абрынуўся 15-16 сакавіка на Беларусь. Шмат хто з калегаў проста не змог выехаць са сваіх гарадоў і мястэчак- аўтатранспарт ў гэтыя дні быў паралізаваны. Больш пашанцавала тым, хто меў магчымасць выбрацца ў дарогу па чыгунцы, гэты від транспарту аказаўся больш устойлівы перад стыхіяй.

Сустрэча пачалася з вітання-знаёмства. Многія з нас наяве ўбачыліся і пазнаёміліся ўпершыню, дасюль мелі зносіны толькі віртуальныя. Потым госці з Польшчы далі беларускім калегам майстар-класы па методыцы АА на практыцы. Спадарыня Ганна правяла ўрок па матэматыцы па тэме “Аперацыі з мноствамі”, а Ёана па гісторыі – “Вялікі геаграфічныя адкрыцці”, беларускія ж настаўнікі на гадзіну ператварыліся ў вучняў. Пасля гэтага ўрокі былі грунтоўна абмеркаваны і прааналізаваныя. Калегі-беларусы вельмі высока ацанілі ўзровень праведзеных майстар-класаў, гаварылі, што менавіта такіх практычных заняткаў нам вельмі не хапае пры асваенні АА на дыстанцыйным курсе.

Галоўнай жа мэтай канферэнцыі было абмеркаванне праблемаў укаранення методыкі Актыўная ацэнка ў школе ў працэсе дыстанцыйнага навучання, пошук шляхоў іх развязання. Метадам мазгавога штурму былі вылучаныя восем найбольш вострых, на думку настаўнікаў, праблемаў.

1. Дзе знайсці час для карэкцыі ведаў?

2. Ці варта пісаць пісьмовую зваротную сувязь кожнаму вучню?

3. Як і дзе знаходзіць ключавыя пытанні да ўрокаў?

4. Як знайсці аднадумцаў па АА?

5. Як вырашыць праблему накапляльнасці адзнакаў пры працы па АА?

6. Як працаваць з бацькамі, каб зрабіць іх саюзнікамі?

7. Як абменьвацца вопытам з калегамі пры ўкараненні АА?

8. Як пераканаць вучняў у каштоўнасці найперш ведаў, а не адзнак?

Кожная з праблемаў абмяркоўвалася ў групах, калегі прапанавалі і ўласнае разуменне шляхоў іх вырашэння. Матэрыялы канферэнцыі размяшчаем на сайце.

Удзельнікі ДН станоўча ацанілі методыку АА – яны пераканаліся на ўласным вопыце, што гэта сістэма працуе, хаця і патрабуе ад настаўнікаў вялікіх намаганняў, змянення звыклых стэрэатыпаў. Калегі ўпэўненыя, што будучыня нашай школы немагчымая без Актыўнай ацэнкі і яны радыя, што сталі першымі ў Беларусі настаўнікамі, каму выпала шчасце вывучаць і ажыццяўляць гэтую справу.

(Edited by Кіраўнік курса Тамара М. - original submission Нядзеля 17 Сакавік 2013 11:21 )

Picture of Наталля Ільініч
Re: Сустрэча адбылася!
by Наталля Ільініч - Tuesday, 19 March 2013, 01:45 PM
 

Змяшчаю вынік абмеркавання ў нашай групе ў час сустрэчы пытання 5. Калі ў Вас ёсць свае думкі па гэтаму пытанню - далучайцеся да абмеркавання. Нагадваю. што пытанні вырашаліся ў групах у адпаведнсці са стратэгіяй "Ідэал"(далучаю). Іншыя пытанні можна змяшчаць далей у гэтай тэме на агульным форуме.

Пытанне 5 накапляльнасць адзнак пры працы па методыцы АА.

Сутнасць праблемы -  як выпрацаваць стратэгію ацэньвання?

Эўрыка! Ёсць варыянты рашэння праблемы:

1.     Акрэсліць правілы для вучняў (з вучнямі), што будзе ацэньвацца балам, а што зваротнай сувяззю.

2.     Праца з адміністрацыяй – паказаць ім карысць АА і неабходнасць памяншэння колькасці бальных адзнак пры працы па гэтай методыцы.

3.     Даваць вучням магчымасць выбару – ЗС ці бал.

4.     Даваць вучням дадатковыя хатнія ці творчыя заданні на бал.

Выбар аптымальнага варыянту

Усе варыянты важныя і цалкам рэальныя.

Лагічныя высновы

Стратэгія ацэньвання пры АА – цяжкая праблема, але вынік будзе, калі працаваць.

Picture of Юлія Паўлава
Re: Сустрэча адбылася!
by Юлія Паўлава - Tuesday, 19 March 2013, 05:49 PM
 
Змяшчаю адказ нашай групы на пытанне "Як зрабіць бацькоў аднадумцамі?". Калі ў вас ёсць уласны вопыт, далучайцеся да абмеркавання праблемы. Пытанне вырашалася ў адпаведнасці са стратэгіяй "Ідэал".

І - ПРАЦА З БАЦЬКАМІ


Д - ЯК ЗРАБІЦЬ БАЦЬКОЎ АДНАДУМЦАМІ?


Э - 1. ІНФАРМАВАННЕ БАЦЬКОЎ:
- бацькоўскі сход
- індывідуальная размова
- памятка для бацькоў па АА
- інфармацыя на сайце навучальнай установы

2. УЗДЗЕЯННЕ НА БАЦЬКОЎ ПРАЗ ДЗЯЦЕЙ

3. МАЗГАВЫ ШТУРМ "ІДЭАЛ"

4. ЗАПРАШЭННЕ БАЦЬКОЎ НА ЎРОК ПА АА+ КОНКУРС
НА ЛЕПШАЕ ВЕДАННЕ ЭЛЕМЕНТАЎ АА

А - УСЕ ПУНКТЫ РАЗАМ - ЛЕПШЫ ВАРЫЯНТ!!!

Л - ПРАГНАЗУЕЦЦА ПОСПЕХ У ПРАЦЫ З БАЦЬКАМІ. АА -
ЛЕПШАЯ СТРАТЭГІЯ НАВУЧАННЯ ДЛЯ НАШЫХ ВУЧНЯЎ!!!!!
Picture of Наталля Ільініч
Re: Сустрэча адбылася!
by Наталля Ільініч - Tuesday, 19 March 2013, 05:50 PM
 

Святлана Локіс даслала вынік абмеркавання ў групе пытання 7

 Пытанне 7- Абмен вопытам з калегамi

I  - (Ідэнтыфікуйце праблему)

      абмен вопытам, PR  AA  (рэклама)

 

Д  -  (Дабярыцеся да яе сутнасці)

      Як зацікавіць і знайсці падтрымку?

 

Э  - (Эўрыка!  Ёсць варыянты рашэння праблемы!)

Ø дэманстрацыя ЯКАСНАЙ працы (на ўзроўні школы, раёна, …);

Ø запрашэнне на ўласныя ўрокі;

Ø здаровая канкурэнцыя;

Ø далучэнне адміністрацыі;

Ø метадычная падтрымка;

Ø СМІ  (часопісы, TV, Інтэрнэт, сайт АА, …);

Ø метадычныя аб’яднанні, педсаветы, …  .

 

А  - (А цяпер – за працу!)

       Ажыццяўленне таго, што прапісана ў пункце «Э»

 

Л  - (Лагічныя высновы)       ЗМАГАЦЦА І НЕ ЗДАВАЦЦА!!!

Picture of Iрына  Гуськова
Re: Абмеркаванне праблем укаранення АА ў школе
by Iрына Гуськова - Tuesday, 19 March 2013, 09:58 PM
 
Шаноўныя калегі! Прапаную абмеркаваць праблему 4, калі ў навучальнай ўстанове няма аднадумцаў.
Пытанне – Як знайсці аднадумцаў?
Варыянты рашэння:
 Самой добра володаць методыкай, працаваць па ей.
 Правесці семінар з настаўнікамі.
 Падкрэсліваць станоўчыя моманты ў індывідуальнай размове з настаўнікамі.
 Заахвоціць адміністрацыю.
 Даць адкрыты ўрок ці майстар- клас па методыцы АА.
 Запрашаць на урокі калег, шчодра дзяліцца з імі асабістым досведам.
 Заахвоціць калег узяць удзел у інтэрнет-курсе.
 Добры водгук з боку навучэнцаў.
Калі ў вас есць яшчэ прапановы, калі ласка, дзяліцеся.